Για τους φίλους του κινηματογράφου…. ταινία που έρχεται 31-12-2015 στις αίθουσες του θεάματος.

Η UIP παρουσιάζει στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015 την ταινία SteveJobs, με τον Μάικλ Φασμπέντερ.

ΥΠΟΘΕΣΗ: Η νέα, «αλλιώτικη», κινηματογραφική βιογραφία του ΣTIB ΤΖΟΜΠΣ ανήκει στον βραβευμένο με Όσκαρ για την ταινία The Social Network Άαρον Σόρκιν που την εμπνεύστηκε, βασισμένος στο πολλά αμφιλεγόμενο, μπεστ σέλερ βιβλίο του Γουόλτερ Άιζακσον αναφορικά με τον ιδρυτή της Apple.

O υποψήφιος για Όσκαρ β’ ρόλου στην ταινία 12 Χρόνια Σκλάβος -12 Years a Slave Μάικλ Φασμπέντερ αναλαμβάνει να ενσαρκώσει ένα πρόσωπο σταθμό για τον 20ο αιώνα, τον ιδιόρρυθμο γκουρού της τεχνολογίας και ιδρυτή του κολοσσού που ακούει στο όνομα Apple, ο οποίος αφιέρωσε όλη του τη ζωή στη δημιουργία εργαλείων που θα βελτίωναν την επικοινωνία των ανθρώπων και θα αύξαναν την αποδοτικότητά τους, την ίδια στιγμή που καθιστούσε εαυτόν από τους πλέον αντιπαθείς, αν όχι μισητούς, ανθρώπους. Ο ένας και μοναδικός Ντάνι Μπόιλ, μετά τα «πειραγμένα» ρεαλιστικά δράματά του και τους Ολυμπιακούς Αγώνες της χώρας του, αναλαμβάνει ένα ακόμα απαιτητικό εγχείρημα, Οσκαρικών προδιαγραφών: να φωτίσει κινηματογραφικά τρία λανσαρίσματα – σταθμούς στην καριέρα του Τζομπς: το Macintosh (1984), το ΝeΧΤcube (1988) και το iMac (1998).

Πρωταγωνιστούν:

Σκηνοθεσία: Ντάνι Μπόιλ

Διάρκεια: 122’

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ντάνι Μπόιλ σκηνοθετεί το σενάριο του επίσης βραβευμένου με Όσκαρ Άαρον Σόρκιν που βασίζεται στη βιογραφία του Στιβ Τζομπς που έγραψε ο Γουόλτερ Άιζακσον (πρώην διευθυντής του CNN και πρώην αρχισυντάκτης του ΤΙΜΕ) κι ο επίσης βραβευμένος Μάικλ Φασμπέντερ πρωταγωνιστεί στον ομώνυμο ρόλο.  Το 182 σελίδων σενάριο δε συνιστά αντικειμενική καταγραφή στιγμών, αλλά υποκειμενική «ανάγνωση» ενός ιδιαιτέρως περίπλοκου ανθρώπου με πολύ μεγάλη δυσκολία στις διαπροσωπικές σχέσεις, ιδίως με τους πέντε ανθρώπους που επέλεξε να συμπεριλάβει στη δική του «ανάγνωση» ο Σόρκιν. Η ταινία δεν αποτελεί φωτογραφία, αλλά πίνακα.

Σχολιάζει ο σκηνοθέτης : «Μόλις διάβασα το σενάριο ήξερα πως ήθελα να το κάνω ταινία. Δε μοιάζει με τίποτα από όλα όσα έχω κάνει στο παρελθόν. Ο χαρακτήρας που έγραψε ο Άαρον είναι Σαιξπηρικών προδιαγραφών. Όλοι και όλα περιστρέφονται γύρω του. Για κάποιους αποτελεί ίνδαλμα και του είναι πιστά αφοσιωμένοι. Άλλοι τον θεωρούν τέρας. Το σίγουρο είναι πως είναι εκείνος που άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των ανθρώπων, μολονότι ο ίδιος ήταν δυσλειτουργικός στην επικοινωνία. Κατόρθωνε να κάνει δημιουργικούς ανθρώπους και ομάδες. Ήταν καταπληκτικός στο να μεταμορφώνει τους ανθρώπους. […] Πρόκειται για ένα ιμπρεσσιονιστικό πορτραίτο.  Πολλές ιδέες προήλθαν από την αληθινή ζωή, άλλες είναι δημιούργημα της φαντασίας του σεναριογράφου, αλλά το φιλμ είναι αφαιρετικό κι επικεντρώνεται σε τρεις χαρακτηριστικές στιγμές στη ζωή και την καριέρα του Τζομπς, και ειδικότερα στο τι προηγήθηκε αυτών. Πρόκειται για το λανσάρισμα του Macintosh (1984), του ΝeΧΤcube (1988) και του iMac.»

Ο σκηνοθέτης άφησε πλήρη ελευθερία στους ηθοποιούς κατά τη διάρκεια των προβών (2-3 εβδομάδες προηγούνταν κάθε γυρίσματος και ολοκλήρωσης μιας από τις τρεις σκηνές) ιδίως όσον αφορά στον τρόπο που κινούνται στο χώρο, δεδομένου πως ο Τζομπς δεν ήταν ποτέ κάπου στατικός, αλλά πάντα περπατούσε, ενώ μιλούσε και σκεφτόταν. Σταδιακά, φτάνοντας στην ημέρα των γυρισμάτων, ο χώρος των σκηνών συγκεκριμενοποιήθηκε και τα γυρίσματα έγιναν με Steadicam που προσδίδει μια αίσθηση κίνησης κι ελευθερίας.

Τα γυρίσματα έγιναν στο Σαν Φρανσίσκο, τη Βηθλεέμ της Ψηφιακής εποχής, εκεί που έλαβε χώρα η Δεύτερη Βιομηχανική Επανάσταση. Συγκεκριμένα το πρώτο μέρος –πρώτο λανσάρισμα γυρίστηκε στο Film Auditorium (όπου κι είχε γίνει στην πραγματικότητα το λανσάρισμα του Macintosh το 1984) με κάμερα 16mm για να παραπέμπει σε εκείνες τις εποχές. Τα γυρίσματα του δεύτερου λανσαρίσματος (που άνοιξε το δρόμο της επιστροφής του Τζομπς στην Apple) έλαβαν χώρα στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο και γυρίστηκαν σε 35mm. Η σκηνή αυτή έπρεπε να αποπνέει μια εκδικητική ένταση. Τέλος το τρίτο λανσάρισμα γυρίστηκε με ψηφιακή κάμερα ΑLEXA στο φουτουριστικό Davies Sympony Hall, δεδομένου πως το iMac είναι που έφερε το ίντερνετ στη ζωή μας.

Ο Στιβ Τζομπς δεν ήταν ούτε προγραμματιστής ούτε μηχανικός. Ήταν ο μαέστρος που συντόνιζε όλους τους υπαλλήλους του. Σχολιάζει ο Μπόιλ «Κάτι ανάλογο δεν είναι και ο σκηνοθέτης; Δεν ξέρω πολλά από κάμερες ή κοστούμια ή από φωτισμό, όπως οι ειδικοί, αλλά μπορώ να συνθέτω τις επιμέρους ειδικότητες σε ένα τελικό αποτέλεσμα.».

Ο Μάικλ Φασμπέντερ αμέσως μπήκε στο πετσί του ρόλου. Βρήκε πολλά στοιχεία του χαρακτήρα του στον Τζομπς και μπόρεσε γρήγορα να βρει το χαρακτήρα και να φωτίσει τον τρόμο, την εξαπάτηση και τη χειραγώγηση που χρησιμοποιούσε ο Τζομπς προκειμένου να πετύχει το στόχο του και να έχει τον απόλυτο έλεγχο. Στόχος άλλωστε της ταινίας είναι να μπορέσει το κοινό να δει πόσα κατάφερε αυτός ο ευφυής άνθρωπος με την παράλογη αφοσίωση, το πάθος, το ανεξέλεγκτο ένστικτό του, την ίδια στιγμή που ζημιωνόταν σε προσωπικό επίπεδο. Μόνο όταν καταλαβαίνει πως είναι ένας κοινός θνητός αποκτά ψήγματα ανθρωπιάς και αυτογνωσίας. Σχολιάζει ο ηθοποιός «Ο Τζομπς ήθελε να κάνει τους υπολογιστές μαζικούς. Να είναι προσβάσιμοι στον καθέναν. Σαφώς ήταν Μακιαβελικός. Ίσως και να ήταν και κάπως απάνθρωπος. Αλλά κάποιες φορές οι άνθρωποι χρειάζονται να χειραγωγηθούν για να είναι αποδοτικοί. Ενίοτε το κάνουν και οι σκηνοθέτες στους ηθοποιούς τους. Ο Τζομπς ήθελε συνέχεια να εξελίσσεται. Σπάνια έπαιρνε άδεια. Είχε ένα όραμα και ήθελε εμμονικά να το υλοποιήσει. Ήταν τόσο χειμαρώδης που και τα παράλογά του καθίσταντο τελικά λογικά στους γύρω του και έβλεπαν τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια. Την ίδια στιγμή ήταν τόσο απόμακρος και δεν άφηνε κανέναν να τον πλησιάσει ουσιαστικά ή να τον δει σε στιγμή αδυναμίας – αν υπήρχε…».

Στο ρόλο της επικεφαλής του τμήματος marketing της Apple, Τζοάνα Χόφμαν, βρίσκουμε την Κέιτ Γουίνσλετ, ιδανική συμπρωταγωνίστρια του Φασμπέντερ. Αν και στο αυτοβιογραφικό βιβλίο η Χόφμαν καταλαμβάνει μόλις λίγες σελίδες, στην ταινία παρακολουθούμε παράλληλα τη δική της ιστορία. Πρόκειται για τον μόνο άνθρωπο που μπορούσε, κάπως, να τον επηρεάσει και να ξυπνήσει την ανθρωπιά του. Ο χαρακτήρας της Χόφμαν στην ταινία εκπροσωπεί όλες τις γυναίκες του γραφείου οι οποίες κλήθηκαν να συνεργαστούν με τον Στιβ Τζομπς.

Ο Σεθ Ρόγκεν υποδύεται τον Στιβ Βόζνιακ και μάλιστα ο ίδιος ο Βόζνιακ ήταν παρών στις πρόβες και τους μετέφερε την εμπειρία του από τη συνεργασία του με τον Τζομπς. Η βασική διαφορά των δύο συνεργατών ήταν πως, σε αντίθεση με τον Τζομπς που το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν το μέλλον και οι καινοτομίες, ο Βόζνιακ  πάντα έδινε σημασία στους συνεργάτες και σε όλους όσοι είχαν προηγηθεί στην αλυσίδα της καινοτομίας. Σχολιάζει ο ηθοποιός «Η αλήθεια είναι πώς δεν μπορούσες εύκολα να ξεχωρίσεις το ρόλο καθενός στην Apple. Ο Βόζνιακ εμπνεύστηκε έναν υπολογιστή για όλους και ο Τζομπς ήξερε πώς να συντονίσει τα πάντα και να προκύψει το τελικό αποτέλεσμα. Μάλιστα ο Βόζνιακ, αν και επισήμως παραιτήθηκε από την Apple στις αρχές της δεκαετίας του ’80, είναι, ουσιαστικά, ο μόνος που είναι ακόμα στη μισθοδοσία της εταιρείας, από την πρώτη μέρα λειτουργίας της. […] Ο Τζομπς είχε τη φήμη του πολύ δύσκολου εργοδότη. Και ήταν, δεδομένου πως θεωρούσε ότι η διάνοια και η καλοσύνη δε γινόταν να συνυπάρχουν σε ένα δυαδικό σύστημα, όπως εκείνο των υπολογιστών.»

Στο ρόλο του Τζον Σκάλεϊ, του μόνου ανθρώπου που θαύμαζε ο Τζομπς, βρίσκουμε τον Τζεφ Ντάνιελς. Ο Σκάλεϊ προερχόταν από ένα περιβάλλον καλής οικογενείας και υψηλής μόρφωσης, που ο Τζομπς απεχθανόταν κι όμως, ο Σκάλεϊ τού ασκούσε μια περίεργη γοητεία και θαυμασμό. Εξάλλου, θεωρούσε πως ήταν ο μόνος ο οποίος μπορούσε να ασκήσει επιρροή υπέρ του στο Συμβούλιο των Μετόχων και μη γνωρίζοντας ο Σκάλεϊ από υπολογιστές, θεωρούσε πως ήταν του χεριού του. Ο ίδιος ο Τζομπς πήρε τον Σκάλεϊ από την Pepsi-Cola προκειμένου να διοικήσει την Apple το 1983. Το Macintosh ήταν η αρχή και το τέλος της σχέσης τους.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ:

ΝΤΑΝΙ ΜΠΟΪΛ

•           Γεννήθηκε το 1956 στην Αγγλία.

•           Έκανε αίσθηση με την ταινία του Trainspotting.

•           Κέρδισε Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα Σκηνοθεσίας για την ταινία του Slumdog Millionaire.

Παλαιότερες ταινίες (σκηνοθεσία): Shallow Grave, Trainspotting, A Life Less Ordinary, The Beach, 28 Days Later…, Millions, Sunshine, Slumdog Millionaire, 127 Hours, Trance.

ΤΟ ΚΑΣΤ

ΜΑΪΚΛ ΦΑΣΜΠΕΝΤΕΡ

•           Γεννήθηκε το 1977 στη Γερμανία.

•           Τον πρωτοεντοπίσαμε στην ταινία 300,  ενώ ξεχώρισε και για την ερμηνεία του στις  ταινίες Inglourious Basterds – Άδωξοι Μπάσταρδη (του Κουέντιν Ταραντίνο) και Shame (του Στιβ ΜακΚουίν).

•           Κέρδισε τις εντυπώσεις για την ερμηνεία του στην ταινία Hunger (του Στιβ ΜακΚουίν).

•           Για την ερμηνεία του στην ταινία 12 Years a Slave – 12 Χρόνια Σκλάβος ήταν υποψήφιος για Όσκαρ β’ ανδρικού.

Παλαιότερες ταινίες: 300, Angel, Hunger, Eden Lake, Fish Tank, Inglourious Basterds, Town Creek, Centurion, Jonah Hex, Jane Eyre, X-Men: First Class, A Dangerous Method, Shame, Haywire, Prometheus, 12 Years a Slave, The Counselor, Frank, X-Men: Days of Future Past.

ΚΕΪΤ ΓΟΥΙΝΣΛΕΤ

•           Γεννήθηκε το 1975 στην Αγγλία.

•           Την πρωτοείδαμε στην ταινία του Ανγκ Λι Sense and Sensibility-Περηφάνεια και Προκατάληψη.

•           Η καριέρα της εκτοξεύτηκε με τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία του Τζέιμς Κάμερον Titanic-Τιτανικός.

•           Ήταν υποψήφια για 6 φορές για Όσκαρ (Sense and Sensibility, Titanic, Iris, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Little Children, The Reader) και το κέρδισε για την ερμηνεία της στην ταινία The Reader-Σφραγισμένα Χείλη.

Παλαιότερες ταινίες: Heavenly Creatures, Sense and Sensibility, Jude, Hamlet, Titanic, Hideous Kinky, Holy Smoke, Quills, Enigma, Iris, The Life of David Gale, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Finding Neverland, Little Children, All the King’s Men, The Holiday, The Reader, Revolutionary Road, Carnage, Contagion, Labor Day, Divergent, A Little Chaos.

ΣΕΘ ΡΟΓΚΕΝ

•           Γεννήθηκε το 1982 στο Βανκούβερ και ξεκίνησε την καριέρα του στα 13.

•           Είναι ένας από τους πολλά υποσχόμενους κωμικούς ηθοποιούς, σεναριογράφους και παραγωγούς της νέας γενιάς.

•           Ο άνθρωπος που τον ανέδειξε είναι ο Τζαντ Άπατοου.

Παλαιότερες ταινίες: Donnie Darko, Anchorman: The Legend of Ron Burgundy, The 40 Year Old Virgin, You, Me and Dupree, Shrek the Third, Knocked Up, Superbad, The Spiderwick Chronicles, Horton Hears a Who!, Kung Fu Panda, Step Brothers, Fanboys, Pineapple Express, Zack and Miri Make a Porno, Paper Heart, Observe and Report, Monsters vs. Aliens, Funny People, The Green Hornet, Take This Waltz, 50/50, The Guilt Trip, This Is the End, Bad Neighbors, The Sound and the Fury, The Interview.

ΤΖΕΦ ΝΤΑΝΙΕΛΣ

•           Γεννήθηκε το 1955 στην Τζόρτζια των ΗΠΑ.

•           Η πρώτη του ταινία είχε τίτλο Ragtime.

•           Ένας από τους πλέον χαρακτηριστικούς του ρόλους είναι εκείνος του Χάρι στις ταινίες Dump & Dumper, Dump & Dumper To.

Παλαιότερες ταινίες: Ragtime, Terms of Endearment, The Purple Rose of Cairo, Marie, Heartburn, Something Wild, Radio Days, Sweet Heart Dance, Arachnophobia, Love Hurts, The Butcher’s Wife, Timescape, Rain Without Thunder, Speed, Dump & Dumper, Fly Away Home, 2 Days in the Valley, Pleasantville, My Favorite Martian, Super Sucker, Blood Work, The Hours, Gods and Generals, I Witness, Imaginary Heroes, The Squid and the Whale, Goodnight and Good luck, Infamous, Mama’s Boy, Traitor, State of Play, Away We Go, Paper Man, Howl, Looper, Quad, Dump & Dumper To.


πηγή