Tips για το πρωινό ξύπνημα του παιδιού

Το πρωινό ξύπνημα είναι πάντα δύσκολο και για τους γονείς αλλά κυρίως για τα παιδιά. Πόσο εύκολα ξυπνάει το δικό σας παιδί. Παρακάτω σας παραθέτουμε μερικές συμβουλές για πιο εύκολο ξύπνημα για να ξεκινάει όλη η οικογένεια χαρούμενη τη μέρα της.


  • Πριν τον ύπνο

Η κατάλληλη ώρα για να πέσουν τα παιδιά για ύπνο είναι από τις 8.00 το βράδυ μέχρι τις 10.00 το αργότερο. Η ώρα που θα πάει ένα παιδί για ύπνο είναι πολύ σημαντική καθώς ο ύπνος εκείνες τις ώρες είναι πιο ευεργετικός και βοηθάει τα παιδιά να αφομοιώσουν τις πληροφορίες τις ημέρας πιο εύκολα. Επίσης σημαντικό είναι, πριν τον ύπνο να έχουν μια ήπια δραστηριότητα διότι διαφορετικά θα έχουν υπερένταση και θα δυσκολευτούν να κοιμηθούν, με αποτέλεσμα το πρωί να νιώθουν κουρασμένα.

  • Γάλα για καλό ύπνο.

Για ένα ήσυχο ύπνο μπορείτε να δώσετε στα παιδιά ένα ποτήρι γάλα πριν πέσουν στο κρεβάτι. Το γάλα έχει τη ικανότητα να βοηθά στη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος με αποτέλεσμα να βοηθά στη γενικότερη χαλάρωση. Επίσης είναι ιδανική τροφή που χρειάζεται ο οργανισμός τις ώρες που θα «κοιμάται».

  • Διάρκεια ύπνου.

Τα παιδιά χρειάζονται κατά μέσο όρο από 8 έως 10 ώρες ύπνου καθημερινά και αυτό γιατί έχουν ένα βαρύ πρόγραμμα με σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες που τους σπαταλά όλη την ενεργεία. Έτσι, με τον ύπνο ο οργανισμός του ξεκουράζεται και «αποθηκεύει» ενέργεια για την επόμενη μέρα. Αν κοιμάται όσες ώρες χρειάζεται για να «ζωντανεύσει» ο οργανισμός του τότε το πρωινό ξύπνημα δεν θα του φανεί τόσο δύσκολο, γιατί θα έχει «χορτάσει» ύπνο.

  • Ξεκινήστε με έναν προγραμματισμό

Ένας καλός προγραμματισμός πάντα βοηθάει για να περάσει ομαλά η καθημερινότητα. Εφαρμόστε την ίδια αρχή και για το πρωινό ξύπνημα. Ορίστε του συγκεκριμένες αρμοδιότητες τις οποίες πρέπει να ακολουθεί κάθε πρωί, όπως βούρτσισμα δοντιών, ντύσιμο πρωινό κ.α, για να μην χάνει πολύτιμο χρόνο γκρινιάζοντας ότι δεν ξέρει τι να κάνει.

  • Δώστε το καλό παράδειγμα

Επειδή όπως έχουμε πει κάθε παιδί μας έχεις ως πρότυπα, πρέπει εμείς να δώσουμε το καλό παράδειγμα να τηρούμε και εμείς συγκεκριμένο πρόγραμμα. Ετοιμάστε τα πράγματα από το βράδυ για να μην έχετε πολλές δουλειές το πρωί και το φορτώνετε με περισσότερο άγχος για τον αν θα προλάβει να ετοιμαστεί.

  • Μικρά κόλπα που πάντα πιάνουν

Για όλα τα παιδιά αλλά και για τους μεγάλους είναι δύσκολο να αποχωριστούν τη ζεστασιά και την ασφάλεια που τους προσφέρει το κρεβάτι τους. Έτσι, προσπαθήστε να κάνετε το πρωινό ξύπνημα λίγο πιο διασκευαστικό και ξεσηκώστε στα παιδιά σας με διάφορους διαγωνισμούς. Για παράδειγμα, «ποιος θα πλύνει πιο γρήγορα τα δόντια του».

πηγή: gia-mamades.gr